Om föreningen

Brf Björnringen bildades 2006 och är en stabil föreningen belägen på Björnvägen 28-32 och Ringvägen 31-73 i Västerhaninge. Föreningens fastigheter förvärvades genom ombildning 2010 och består av 13 flerbostadshus om 2-4 våningar med 215 lägenheter. Fastigheternas byggnader är uppförda mellan 1959- 1963 och 1991.

Föreningen ligger i ett lugnt och trivsamt område med närhet till mycket.
Vi äger vår mark, har gårdar med lekplatser, grillmöjligheter, styrelselokal samt två stycken tvättstugor. Utöver detta finns källarförråd till varje lägenhet, barnvagnsrum och cykelförråd.

Området
Västerhaninge centrum ligger inom gångavstånd med bl.a. banker, restauranger, systembolag, mataffärer, bibliotek och apotek.
Flertal förskolor och skolor finns, samtliga gångavstånd bort och för fritidsaktiviteter finns naturområden, rid- och idrottsanläggningar samt flera badplatser i närheten. Ett par hundra meter från bostaden finns Åbyskolan med årskurs F-6 samt den nybyggda idrottshallen Åbyhallen.

Kommunikationer
In till Stockholm centralstation tar det 30 minuter med pendeltåget, som går var 15:e min under rusningstid. Finns även goda bussförbindelser till Stockholm och Nynäshamn.
Utanför Västerhaninge passerar väg 73 där du med bil tar dig in till Stockholm på mindre än en halvtimme.